Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

mycket på, mycket hänt..

Av Emelie Selberg - 5 mars 2012 19:23

Ja, vart ska man börja egentligen? Dagarna går lika fort som ett glas vatten när man är riktigt törstig..

Till att börja med, så har den "största" saken på länge hänt.. förra veckan när jag och Wiktor åkte till Ludvika faktiskt. Vi har varit med hans kompisar, jag har tatuerat mig och sen så har vi bara tagit det lugnt. För övrigt så känns det dessutom som att det är så förbannat mycket att göra nu, dom tre sista månaderna kvar i skolan.. Sen börjar det jobbiga "vuxenlivet" då man ska söka jobb, vara seriös hela tiden och aldrig kunna ta saker oseriöst, ja man ska växa upp ännu mer helt enkelt. Vilket faktiskt är ganska jobbigt enligt mig, jag vill vara ung så länge som det bara går..

Sen så vill jag VERKLIGEN komma ut och träffa nytt folk, och då menar jag inte att jag vill träffa folk igenom kompisar. Jag vill flytta någonstans och börja om, kunna vara hemma hos en kompis på kvällen och bara prata skit, kunna ha filmkväll med vänner osv. Mitt liv känns just nu så enformigt, vilket också gör saker mycket jobbigare. Visst, jag är jävligt nöjd med att ha Lina som nära vän, hon är helt fantastisk och har alltid funnits där för mig när jag har behövt det, men nu har jag kommit till en punkt där jag vill att saker ska förändras, jag vill ha lite "spänning" i mitt liv, jag vill att man INTE ska kunna säga vad som ska hända varje dag. Men man kan inte få allting man vill ha här i livet, och varje dag är faktiskt inte den andra lik, men just nu så känns det som det..

Jag kan i alla fall glädja mig met att jag lever, att det är typ tre veckor kvar tills jag åker hem och att jag snart tar studenten (även fast jag helst av allt vill gå kvar i skolan) för det känns nämligen som att även om jag skulle gå kvar, så skulle jag aldrig palla i alla fall..jag menar, jag ska ju fortsätta plugga sen, så det finns egentligen ingen mening med att fortsätta skolan, typ gå om alla tre år eller någonting.. Men det sorgliga är att jag verkligen känner på mig att det inte är många som man fortfarande kommer att ha kontakt med, utan att man till slut träffas på byn och kollar på varandra som om man inte visste alls vem det var man såg.

Nej nu får jag sluta skriva, annars kommer jag ALDRIG sluta.. Btw, langar bild på tatueringen.. mitt stjärntecken med banderoll under, där mitt födelsedatum står!! :D   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Selberg - 5 april 2015 21:42

Det var ett bra tag sen jag skrev någonting här nu. Har liksom bara glömt bort att skruva någonting .. jag har flyttat hemifrån, bor ihop med wiktor, har 2 katter, ett jobb osv. Wiktor har fått körkort också :D Det har hänt en hel del grejer i mitt...

Av Emelie Selberg - 9 februari 2014 15:59

jag är så förbannat jävla less på min iphone så det är helt sjukt. Dessutom har jag en iphone fem, som jag har varit nöjd med sen jag köpte den, men sen den har börjat fucka ur helt så har jag blivit redigt less på skiten. Och om jag skulle lämna i...

Av Emelie Selberg - 7 februari 2014 22:22

hej :P .. har inte varit här på ett bra jävla tag, och det har hänt en hel del. Eller ja, mest att jag har fått jobb, ska få lägenhet och har världens bästa pojkvän i hela universum :)   Jag vet som inte riktigt vad jag ska skriva om, för allting...

Av Emelie Selberg - 13 november 2012 19:50

Visst kan jag förstå att människor har olika synpunkter på saker och ting, men att försöka förstå är en helt annan femma. Humöret är också en helt annan sak.. Jag förstår inte varför det alltid går upp och ner, jag förstår mig inte på vädret heller f...

Av Emelie Selberg - 29 oktober 2012 22:20

Sitter i köket och väntar på att Wiktor ska komma, så att vi sen kan kolla film. Alla dagar flyter på rätt bra tycker jag, och för en gångs skull så känns allting stabilt, eller i alla fall stabilare än förut.   Jag älskar livet just nu, för ja...

Presentation


Fråga om det är något. Jag suger på å blogga btw x)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards